Élj a választás szabadságával!

Légy rugalmas fizikailag így csökkentheted a fájdalmaidat!
Gondolkodj tisztán, így mindig lesz kiút.

A mindennapok
harmóniájáért

Kineziológia
Kineziológia
- stresszoldó technikák
- stressz menedzsment
- tanulási készség, képesség fejlesztés, felnőtteknek és gyerekeknek
- mentális teljesítményfokozás
- fizikai fájdalomcsillapítás az öngyógyító, regenerációs képességek javításával
A kineziológia egy izomtesztelésen alapuló alternatív módszer, melynek segítségével oldhatóak a bennünket érő stresszhatások. A stressz különböző területeken fejthet ki problémás hatásokat. Ezek megjelenhetnek fizikai, mentális, emocionális, szociális, valamint lelki, illetve spirituális formában is. A különböző kineziológiai ágak, más és más problémák megoldásaira specializálódtak, így több területen is hatékony segítséget jelenthetnek. Alkalmazásukkal csökkenthetőek a fizikai fájdalmak, oldhatóak a fájdalomemlékek, vagy akár a tanulási képességek is fejleszthetőek.
A kineziológia segítség a testünk stresszmentesítésében az egyensúly megteremtésében.
A kineziológia egy olyan módszer, amelynek segítségével a személyiség és a képességek is fejleszthetőek. Preventív céllal alkalmazható a fizikai tünetek enyhítésére, megszüntetésére, a mindennapos stressz csökkentésére és különböző kulcsfontosságú készségek fejlesztésére.
Gyógytorna
Gyógytorna
- prevenció, rehabilitáció
- fizikai fájdalomcsillapítás
- tartásjavítás
- fizikai teljesítőképesség fejlesztés
A gyógytorna segítséget nyújt a krónikus stressz által befolyásolt különböző szervrendszeri panaszok leküzdésében:
- Szív- és érrendszeri tünetek: magasvérnyomás, érelmeszesedés
- Légzőszervi megbetegedések: stressz hatására szabálytalanná váló légzőritmus, nehézlégzés
- Izom- és csontrendszeri tünetek: fájdalomtünetek – a túlzott izomfeszülés, majd az izomegyensúly felborulása miatt kialakult helytelen tartás okozhatja
A stresszforrások csökkentésére irányuló technikák kihagyhatatlan része a testmozgás és a relaxáció, az izmok ellazítása. Eredménye pedig a fájdalom csillapodása, a vérkeringés fokozódása. A relaxáció során kitágulnak az erek, jobb lesz a szervek vérellátása. A gyógytorna során elengedhetetlen a helyes légzés megtanulása és gyakorlása mozgás közben, biztosítva ezzel a test bőséges és kiegyensúlyozott oxigén szükségletét.

Miben tudunk
segíteni?

Fizikai fájdalom

A fel nem dolgozott , figyelmen kívül hagyott problémák egy idő után nem csak lelkünket, hanem testünket is megviselhetik. Lehet, hogy ez az elején kimerül egy rövidebb fejfájásban, egy derék fájdalomban esetleg egy begörcsölt vádliban, de ha ezek után sem figyelünk önmagunkra és a testünk figyelmeztető jeleire, hamar kicsúszhat kezünkből az irányítás és akár krónikus fizikai fájdalommal, súlyos tünetekkel szembesülhetünk.

Az ember hajlamos elhaladni ezek mellett, hiszen mire találták ki a fájdalomcsillapítót? Egyszerű, gyors és hatékony, mint ahogy a legtöbb reklám is hirdeti önmagát. A mai rohanó világban talán nincs is időnk másra, hiszen minden percre akad valami tennivaló, kötelezettség.  Egy jelentős probléma viszont mégis van ezzel a gondolkodásmóddal. A fájdalom nem múlik el, csak eltompul! A hatóanyag kiürülése után a kínzó érzés visszatér, olykor erősebb formájában.

A mi munkánk a fájdalom gyökeres megszűntetésével, és elengedésével foglalkozik, a teljes gyógyulás, hatékonyabb feladat végzés és a kiegyensúlyozottabb élet érdekében.

Tanulási nehézségek

A tanulási nehézségek, nem csak a gyerekeknél észlelhetőek. Hiszen életünk végéig tanulunk, máshogy megfogalmazva, fejlődünk. Az eredményes fejlődéshez pedig nagyon sok koncentráció és energia kell és mivel nem vagyunk gépek, a mi erőnk is véges, főleg ha épp ezer dolog jár a fejünkben, és ezek közül persze egyik sem tűr halasztást.

Az agyunknak nap mint nap , életünk végéig ébernek kell lenni, mégis van, hogy olykor bizonyos részei lekapcsolnak és megállnak pihenni egy kicsit. Kinek rövidebb, kinek hosszabb időre, ez pedig a fejlődésünk, a tanulás útjában áll. Ezek a kapcsolók viszont egy kis segítséggel visszaállíthatóak. A koncentráció irányítható. Elsajátíthatjuk a technikát, hogy az energiánkat a számunkra fontos helyekre irányítsuk, így a befektetett munkánk, nem veszik kárba.

Hatékonyabb és gyorsabb lesz a tanulási folyamat, majd rövid időn belül észrevesszük, hogy egyre több siker ér minket, ez pedig külön dopping (eustressz), ami még több befektetett munkára és még több tanulásra, ösztönöz minket.

Teljesítményfokozás

Eustressz és Distressz, avagy hogyan doppingolhat minket a stressz.

Talán a sporttal lehet legjobban szemléltetni, bár az élet minden területén találkozhatunk velük. A minket érő feszültség két fajtaképpen hathat a szervezetünkre, idegrendszerünkre, egyszóval ránk. A leggyakoribb, mikor a szervezetünk a stressz hatására túl feszül, majd leblokkol, negatív hatást gyakorolva ezzel a teljesítőképességünkre. Ilyen például, amikor a sportoló „elizgulja” a versenyt. Nem azért nem lesz siker élménye, mert nem tett bele elég munkát, vagy mert rosszul teljesített aznap, egyszerűen csak negatív irányba forgatta át az őt ért feszültséget, ami sokkhatásként lebénította. Ebből akár hosszútávon sérülések is adódhatnak. Sajnos ez a reakció a gyakoribb az embereknél, ezt nevezzük Distressznek.

Van viszont másik oldala is! Ilyen mikor a versenyzőt a feszült helyzet „feldoppingolja”, megsokszorozódik a teljesítő képessége, és kirobbanó formába kerül, amivel pedig learatja munkája méltó gyümölcsét. Pozitív irányba forgatja a feszültséget. Ezt nevezzük Eustressznek. A két embert ugyanaz a versenyhelyzet éri, mégis csak egyikük lesz sikeres, holott mindketten megérdemlik az aranyérmet. A különbség a helyzet kezelésében rejlik. Mindenki képes átforgatni ezeket, az energiákat, nem egyszerű, kemény munka van benne. A győzelem viszont annál édesebb.

Kövess minket!